Ambivalenta insikter

Jag har tagit ett litet juluppehåll här på bloggen. jag skrev dock ett inlägg på julafton hemma i frövik, men datorn där går ju inte att lita på. För i samma ögonblick som jag tryckte publicera inlägget, så la internet av. Wiie! Och inlägget fanns inte sparat som utkast heller vilket det alltid brukar göra annars. Hmpf!


Det har varit en sjuk jul på så vis att först hemma i dalsland härjade magsjukan, som jag dessvärre inte slapp undan. Låg död hela annandagen. Och då de andra var ute i kungshamn och gratulerade mormor och morfar på guldbröllopsdagen försökte jag härda ut med film och kareoke. Men det slutade med att jag gick upp till sängen och däckade där.


Håller på och gör en helmakeover av min lägenhet, men det går lite segt just nu eftersom jag har drabbats av förkylning och förskräcklig huvudvärk, vilket har gjort att jag inte riktigt har orkat göra allt som jag hade tänkt mig.


Min granne har fått en fin julklapp. En dörrmatta med texten: "oh shit not you again". Välkomnande och bra!


Har kommit till vissa insikter. Där det tidigare bara fanns bortkastade misstankar som jag inte ens själv trodde på har jag nu förvånats över att det visade sig vara precis så som det bara inte kunde vara. Nog hette han samma namn. Men det är ju ett vanligt namn, vilket jag har intalat mig själv många gånger det senaste året. Jag hade aldrig kunnat tro att personen som jag nu är bekant med på så vis att vi sitter med i samma styrelse och ses på möten och träningar, är samma person som jag hade en lappskickningskonversation med för 8 och ett halvt år sedan i en buss på väg hem från idre. Skrattretande att jag inte kände igen honom till utseendet. Hm, jag var väl för fokuserad på hans vän kanske. Har nog fortfarande inte riktigt förstått att det är han. Undrar om han vet att jag är jag.


Idag är det nyårsafton. Och jag har ångest. Ambivalent som jag är kan jag inte bestämma mig för var jag ska ta vägen ikväll. Fast det lutar nog mer åt ena hållet. Är dock rädd att andra hållet blir besvikna om jag inte dyker upp, samtidigt som jag vet att jag inte kommer vara någon glädjespridare om jag dyker upp där, för jag är hyfsat övertygad om att jag kommer ångra mitt val, eller i alla fall grubbla över om jag inte har valt fel. Hatar att behöva välja!


Here I am. This is me..


Gott nytt år!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Detta låter väldigt intressant. Vem var det du skickade lappar till?

2009-01-05 @ 17:29:30
Postat av: Therese

Jadu.. det beror på vem som frågar.. =)

2009-01-07 @ 22:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0