Flairing

Är hyfsat säker på att jag spikade dagens 40-poängare. Men tro inte att det betyder lugna gatan för det. Nej nej, på onsdag är det Ingelas prov. Känns tungt.

Vi började med Flairingen idag. Jättekul, men svårt. Men det bästa var när vi skulle göra en övning, där man kastar en shaker snurrande i luften från den ena handen till den andra, och han efter ett tag sa något om att han skulle se vem som klarade av det bäst. Och så tog han en shaker med is i. Och sen gav han den till mig så fick jag göra det med is i. Jag var den enda på hela dagen som fick testa med is i. Fatta vad jag är bäst!

Himla väder. Varför ska det regna? Jag hade behövt gå ut och träna på flairingövningarna inför morgondagens lektion, men det är ju inte det lättaste när det regnar. Och inomhus är det katastrof. Så fort man tappar shakern hörs det i hela huset. Skulle jag försöka mig på det nån längre tid skulle jag ha grannarna bankandes på dörren inom några minuter skulle jag tro.

Har kommit in på att lyssna på mycket gammal musik just nu. Dagens låt får bli: Don't you want me. Jag menar den här låten var ju populär innan jag ens var född. Har fastnat för versernas första mening av nån anledning. Ord som vanligtvis inte dyker upp i låttexter. Därför blir det så klockrent på något vis.


Jag hittade min bok förut på pocketshop, New Moon, då jag passerade på väg från Lerumtåget. Tänkte kolla om den finns på biblioteket. Dock hade jag glömt bort att biblioteket stänger tidigare på måndagar, så jag får gå dit imorgon och ta en titt. Första kapitlet kan man dock läsa på engelska här. Men kom ihåg att det här är andra boken, så har du inte läst den första (Twilight / Om jag kunde drömma av Stephanie Meyer) så gör det först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0