Helskumt men svalkande

Vädret har varit minst sagt knepigt idag. Sol och jättevarmt, så har det helt plötsligt börjat regna. Men bara duggregn under några korta minuter. Helskumt, men svalkande. 

Jag hade picknick med mig själv och en bok förut borta vid kviberg i skuggan. För i solen var det för varmt för att man skulle kunna vistas där. 

Det blir förmodligen praktik på Scandic Europa för mig om allt går som jag vill. Var nere och pratade med chefen idag och hon skulle kolla upp hur det låg till med scheman och sånt iomed att det är semestertider och sen höra av sig i slutet av veckan. Det verkade väldigt bra där i alla fall och alla jag har pratat med har varit jättetrevliga.   

Har genomfört ett tvåathlon eller vad sjutton man ska kalla det idag. Sprang ner till Härlanda tjärn vilket enligt Eniro är ungefär åtta kilometer. När jag kom dit var planen att jag bara skulle ta ett svalkande dopp, men väl i vattnet fick jag en väldig lust att simma. Så jag simmade tvärs över sjön fram och tillbaka, en sträcka på 1,5 km har jag mätt upp i efterhand. Men efter det blev det bussresa och spårvagn hem. 

Får gratulera syrran och Tobias med, som jag ryktesvägen har hört förlovat sig

Imorgon blir det vilodag. Då drar jag ut till kusten, närmare bestämt Kungshamn, för att besöka min mormor och morfar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0