Tjuvkikning

Imorgon drar SFS-FUM igång och själv trodde jag för bara några dagar sen att jag skulle skriva tidning då på löpande band. Nu ser det mörkt ut. Verkar som om det är omöjligt att nå fram till den ansvarige för tidningen. Lite trist, för jag fick verkligen flashbacks till elevriksdagen när jag först fick höra talas om det här.  Det var ju en tokigt underbar helg som jag skulle ge mycket för att få igen. Kan ju i alla fall drömma mig tillbaka genom att läsa de gamla numren av tidningarna Sumogänget.
 
Trots att SFS-FUM segar så har det varit en överlag riktigt bra dag. Jag fick gjort en hel del i skolan, och sen blev det efter mycket om och men att jag satte mig i cafeterian på pedagogen och fick gjort uppgiften till skrivarkursen. Jag valde killen som jobbar i cafeterian till tjuvkikningsoffer. Han är den senast tillkomna på Marys och Annas lista på mina ragg tydligen. 

Sen åkte jag upp till SKF och gick in och frågade efter min cykel. Han hade tydligen rört bort min lapp och därför inte ringt mig. Men den var klar!!! Blev jätteglad, det hade ju sett mörkt ut när jag lämnade in den, eftersom det inte finns några reservdelar kvar till det växlingssystemet. De tillverkas ju inte längre. Men han hade lyckats fixa det. 300 kr. gick det på. Inte farligt alls. 

Sen blev det skrivarkurs. Verkligen inspirerande och roligt. Vi fick träna på att gestalta känslor idag och fick i uppgift till nästa vecka att gestalta irritation mellan två personer. 

Nu har jag cyklat hem, fått i mig lite mat och funderar på om det hinner bli för sent innan jag kan komma mig ut och springa intervaller. Men jag vill springa. Är ju bara en och en halv vecka kvar till Göteborgsvarvet nu. Det drar ihop sig. 

En grymt bra låt! Bed of roses   

Har fått konfirmationsinbjudan från brorsan. Han börjar bli stor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0