SFS-Fum

Jaha då har man återvänt till verkligheten efter 4 dagars härligt och underbart roligt arbete. Trots att man var längst ner i näringskedjan som funktionär på Sfs-fum så var man ändå en av de som umgicks mest med chefen. Inte illa! Gustavs namn blev ganska utslitet i helgen och jag kan ärligt erkänna att jag hjälpte till med den biten. För så fort man inte visste något var det till Gustav man vände sig. Och det hände ganska ofta. Stackarn. Och telefonen hans ringde ju också dygnet runt.


Gustav - Världens bästa projektledare!!

Har fått agera chaufför en del i helgen. Och jag hittar inte att köra bil i Göteborg, eftersom jag aldrig gör det. Gillar spårvagnarna mycket bättre! Och det blir ju inte bättre av att man ska åka någonstans som man inte vet var det ligger. För vem har koll på var Göteborgs vandrarhem ligger. Inte hade jag det i alla fall. Men vi fick en liten kartvisning innan vi skulle åka, och sen skulle Fabian agera kartläsare åt mig. Det var dock ingen höjdare. Jag tyckte att vi skulle ta mölndalsvägen (vilket vi borde för det var den rätta vägen) men nej säger Fabian, sväng in här. Så det gör jag. Han har ju kartan. Varför ska jag protestera då? Jo för att jag har rätt och han fel! När vi slutligen kom rätt stod Ullis där och skrattade åt oss med en "vi åkte efter er men kom fram långt före".



Vansinnesåkningen fortsatte sen då vi hade vidare ärenden inne i stan. Vi ville åt vänster, men inte fick vi åka dit. Nej nej, enkelriktat. Så det var bara att köra till höger, och så fortsatte det. Totalt omöjligt att ta sig dit man ville. Slutade med att vi parkerade vid studs och gick. 

Härlig mat har jag fått i helgen. Gratis är gott. Och att gå på grekisk restaurang med projektledaren (Gustav), biträdande projektledaren (Fredrik), Fabian och Stefan var ju inte heller helt fel då Gustav (eller snarare SFS) betalade. Detta var för att vi missade lunchen, då vi jobbade för mycket. De andra gångerna åt vi i restaurangen på Wallenberg där alla andra också åt. 

Har lärt känna helt underbara människor i helgen med. Linn till att börja med som jag jobbade ihop med större delen av hela fredagen. Då jag i och för sig ganska osocialt satt framför en dator och skrev ut kort till alla 470 deltagare, vilket tog ungefär 6-7 timmar. Väldigt segt. Efter det var man som en maskin. Ctrl C, Ctrl X och Ctrl V är jag numera expert på att slå in.   

Vi bestämde oss för att gå och dricka öl ihop på kvällen, efter en hel dags arbete (14 timmar närmare bestämt). Efter en öl såg vi ut som om vi druckit 4. Efter två öl och vårt dåliga inflytande på varandra räknade vi ut att vi tillsammans hade druckit 32 öl, vilket hade kostat oss 100 kronor ihop. Rätt bra affär!

En annan stjärna jag har lärt känna i helgen är Åsa. Underbar människa. Det är nog henne som jag har jobbat mest med. Vi blev de mest hatade banketten med, eftersom vi delade ut färglappar till deltagarna, som blev jättesura när de inte fick sitta ihop med varandra. åh, dagisnivå säger jag bara. För det första var det inte vår idé och för det andra, hur farligt är det att lära känna nya personer egentligen?


Åsa jobbar för fullt i receptionen. Duktiga Åsa!

Men banketten var bra iaf. Jag och Liam gjorde rörelser till hela "Min hatt den har tre kanter". Så nu kan vi sjunga den utan att använda ett enda ord.

Efter banketten drog vi till Gretas, jag, Åsa, Patrik - hennes pojkvän, en helschysst kille - Rikard, Fredrik (inte biträdande projektledaren) och senare kom även Jocke dit. Mitt fel förstås. Haha. Sen dess har jag haft En sån karl på hjärnan. Jag och Carro gick och sjöng på den på Chalmers idag, när vi delade ut flyers. Linda och Maggan försökte låtsas som att de inte kände oss då.

Söndagen var det inte lika mycket att göra som de andra dagarna så jag och Åsa roade oss mest åt att göra kort till alla med kortmaskinen. Mycket underhållande. Fabian uppskattade verkligen sina kort kan sägas. Han kom dock och klagade på att han bara hade fått ett kort när Gustav och Fredrik hade fått "flirtkort" också. Och Jocke hade ju fått typ 7 kort (det där var en rejäl överdrift. Jocke hade fått 3 kort). Så det blev som så att vi gjorde ett till kort till Fabian. Ett "flirtkort". Och han var så stolt över det. Gjorde slutligen med Niklas hjälp även ett kort till mig själv.



När vi hade städat och jag slutligen hade kommit hem däckade jag på sängen, fullt påklädd, efter att ha varit vaken 39 och en halv timme i sträck. Jag sa att när helgen väl var över så skulle jag ligga medvetslös. Och visst blev det så.

Övriga nämnvärda händelser i helgen:
* Jag har sett ett hus brinna ner.
* Jag, som aldrig någonsin har gett bort ett kärleksbrev, gav bort två stycken.
* Jag fick massa godis och block och en chokladask
* Jag har jobbat 12-14 timmar 4 dagar i sträck och därav klickat bort sms och velat stänga av mobilen för att jag varken orkar eller hinner svara. 
* Jag har agerat dörröppnare (ett mycket underhållande jobb).
* Jag har lärt mig en hel del!
* Jag har träffat några av världens underbaraste männikor och haft jättekul!! 


En mycket glad deltagare. 


En mycket trött deltagare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0