Shoppinghelg och Owen Wilson

Sitter framför datorn och äter banan och dricker vatten, nyduschad efter en 13 km träningsrunda uppe vid Delsjön. Det var fint att vara däruppe och springa igen. Jag har inte tagit mig tid att åka dit sen i höstas. Men nu har våren kommit på allvar där. Grönt och fint och det luktade verkligen vår. Härligt! Jag avklarade sträckan på ca 67minuter. Ett godkänt resultat med tanke på hur backigt det är däruppe. Med lite intervallträning, fotboll och mer löpning ska nog Göteborgsvarvet gå fint den 17:e. 

I helgen har Eva varit här. Vi var på en helt galen shoppingrunda igår och min kamera var med och dokumenterade allting.  När vi var inne på Gina Tricot fick vi idén att plocka till oss massa konstiga plagg som jag sen skulle prova. Tror jag har en karriär som modell. Inte sant?

image1

Som många känner till är rosa absolut inte min färg. Men shortsen tyckte jag däremot om.


image3 
Den här gröna klänningen var väldigt skum nedtill. Men visst är jackan het!!

image4
Den här klänningen var klart snyggare på än vad jag trodde.

image5
Dramaten nästa kanske. Nej, detta var sannerligen inget som föll mig i smaken.

image6
Totala segraren. Jag gillade verkligen både shortsen och jackan!


Efter mitt modelljobb i provrummet var det dags att få något i magen. Pannkakor med glass och jordgubbssylt blev det. Underbart gott!!

image7

Vi fortsatte shoppandet. Provade ett par solglasögon som Eva tyckte att jag passade i, men jag vet inte riktigt. De var lite stora tyckte jag. Täckte ju halva ansiktet.

image9

Det blev en lång dag så en paus i soffan med Baloo satt inte helt fel.

image10
Här: Baloo och Eva

Jag har börjat spana in killar på Hemköp.

På kvällen blev det bio och då vi sett att min favorit Owen Wilson spelade med i en film så var den ett självklart val. Drillbit taylor alltså. Helskön film. Man får sig ett antal goda skratt. Rekomenderas varmt!!

image11

När vi kom hem blev det mer film och mer Owen Wilson. Shanghai Knights är ju en klar favorit.

Sitter och lyssnar på Ebba Grön just nu. Fick samlingsskivan av Eva idag. Hon tyckte att jag kunde få den i födelsedagspresent eftersom jag så gärna ville ha den. Undebara Eva!! Köpte även en skiva idag. Började lyssna på en sådan där uppspelning inne i affären och fastnade för en låt där. Så jag tänkte köpa singeln, men de hade inte den. Då erbjöds jag att köpa skivan som låten var med på för 59 kr. Det tyckte jag var okej. Får se nu om den är nåt att ha.

Har även köpt skor, så nu kan jag äntligen lägga undan mina alldeles för varma skor som jag gått med hela vintern. 150 spänn gick de på. Jag gillar rea! 

Har fått en ny favoritblogg: Lundberg aka Ryssen. Hamnade på den då jag var inne och läste på idrottsrådets blogg. Den är riktigt bra. Han har humor.   

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0