Punktering och strippande politiker!

Blir bara så himla trött! Hämtade ut min cykel från lagning för en vecka sen och nu när jag cyklade hem idag, vad händer? Jo det ligger massa glaskross på vägen och vips hade man punktering på bakhjulet och tvingades gå hem från Olskrokstorget. Jippi! Men nu orkar jag för tusan inte lämna in cykeln igen. Så nu är det bara till att lära sig att laga punkteringar på egen hand. Någon som kan hjälpa till? Eller bara ge mig tips på hur man gör. Jag är världens mest opraktiska person när det kommer till sådana här saker nämligen. Hade en lärare som visade hur man gjorde när jag gick på mellanstadiet, men jag är inte säker på att jag skulle kunna få det rätt idag, då det var ett antal år sedan

 
Min fina cykel från Adelaide!


Punktering!

Så till den andra saken som irriterar mig idag. Min låtsaspappa Mats har jobbat aktivt som politiker i väldigt många år. Nu skulle han ha blivit ordförande i kommunfullmäktige om inte en idiotisk moderat hade satt sig emot att han ägnar sig åt strippning på fritiden. Jomenvisst säger jag. Har moderatjäveln ens sett dem strippa? Har ni sett allt eller inget. Inspiration är hämtad därifrån, men detta är mycket oskyldigare! De tar ju inte ens av sig allt. Himla pryda människor!

Då tycker jag att Mona Sahlin har stått för mycket större skandaler, men hon får minsann vara partiledare hon. Jag menar strippningen har ju inte på något vis gått ut över hans jobb. Lär er att skilja på arbete och fritid för tusan! Vi lever på 2000-talet inte 1800-talet. Bua och bäa  bäst ni vill men detta är min åsikt. Och jag kan lova att Färgelandas politiker kommer att få gräva djupt för att hitta en som är ens hälften så kompetent. Han borde blivit ordförande. Inget tvivel om saken! Artikeln som expressen skrivit finns här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0