Trollkarl och konfirmation

Har nyss kommit tillbaka till Göteborg efter ett hembesök i de dalsländska skogarna. Fick en väldigt trevlig underhållning på spårvagnen hem, då det satt en trollkarl (eller korttricksmästare i alla fall) tvärs över gången. Han påminde väldigt mycket om Joel Kinnaman (Tjenare kungen).



Han gick på samtidigt som mig och plockade genast fram en kortlek. Han började med att blanda korten, kupera dem med en hand, sen gjorde han saker med dem som jag inte vet om jag kan förklara hur det gick till. Det såg i alla fall mycket fräckt ut. Det var som om han satte ut dem åt olika håll och byggde torn med dem i luften. Han började göra ett trick där han slutade med att breda ut en bunt kort i handen, så där som man breder ut dem och ber någon att dra ett kort. Sen placerade han ungefär hälften av de återstående korten ovanpå dessa, gjorde en handrörelse och kastade dem sedan ovanpå de andra korten. Han gjorde detta trick ett par gånger, men fick det inte riktigt att flyta så pass bra som han ville. Så slutligen lade han ner kortleken. Jag blev besviken, då det verkligen hade varit underhållande att titta på honom.

Men besviken behövde jag inte vara, för ur jackfickan plockade han fram en ny kortlek. Det som gjorde mig förbryllad här var att när han hade öppnat den och plockat bort jokrarna, rev han sönder en ut av dem på mitten och lade ner de två bitarna i väskan. Sen satte han igång att leka med den nya kortleken. Han trollade bort klöver 4. Först låg det överst. Han lade in det i mitten av leken, gjorde en knyck med handen och plötsligt låg det överst igen. Trots att han gjorde tricket flera gånger kunde jag inte begripa hur han gjorde. Han gjorde sen ett trick som liknade det Rufus gjorde när vi åkte till 25-manna



Innan jag visste ordet av det var vi vid beväringsgatan, vilket betyder att jag nästan är hemma.Tyvärr tog han då upp mobilen och började prata i den så det blev inga mer korttrick de återstående 2-3 minutrarna av min färd. Men han hade i alla fall lyckats med en sak som trollkarl, han hade totalt trollbundit mig. Jag släppte inte hans händer med blicken under hela spårvagnsfärden

Emil har konfirmerat sig idag. Och jag måste säga att deras konfirmation var mycket mer underhållande än vår. de spelade teater, dansade och sjöng. När jag konfirmerade mig fick vi typ bara svara på två frågor var. Inte speciellt underhållande att titta på. Det var annat idag. Linda filmade det hela. Ska bli kul att se. Alla våra kommentarer kommer ju att vara med också, så det blir nog roligt.        




Emil spelar soldat.


Bibeln var intressantare än tackandet.




Stilig kille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0