Öl-OL i Slottsskogen

Idag fyller min mamma år, så jag vill börja med att säga grattis till henne!

Igår var det Öl-OL i slottsskogen med COL som stod på schemat. Himla roligt arrangemang! Det fungerade som så att det var stjärnorientering och mellan varje sträcka skulle man dricka en öl. För tejerna var det 5 sträckor som gällde och alltså 4 öl, och för killarna var det sju sträckor med 6 öl. Men alla tävlade i samma klass ändå.


Min bana.

Jag fick en dålig start då jag, Emelie och Isabell missade tredje kontrollen som var sista kontrollen på första sträckan. Sen var det dags att ta sig tillbaka för den första ölen. Men den ville inte ner alls. Insåg att det var jättemycket jobbigare att dricka när man  sprang än vad jag trodde. Isabell var först av oss att lämna, men jag kom ikapp henne sen igen ute på slingan

När vi var inne för att dricka andra ölen bestämde Emelie sig för att ge upp. Isabell var först iväg även den här gången. Nu skulle vi upp för ett stup. Jo uppför gick ju fint, jag var lite rädd för att det skulle gå sämre nerför, men inga olyckor denna dag tack och lov. 

Efter tredje ölen gav vi oss ut samtidigt jag och Isabell. Vi körde en väldigt lugn sträcka, då det hade börjat bli allt jobbigare. Kan ju nämna att det fanns en regel som sa att den som spydde blev diskvalificerad, men för att det skulle räknas skulle någon utav de två domarna se det eller också fick man vara ärlig och berätta det för dem. Det var ett par stycken som spydde vet jag, men jag tror bara att en av dem blev diskvalificerad.

Den sista ölen var jag snabbare med än Isabell, så jag gav mig ut på sista sträckan före henne, tillsammans med Anna som redan hade gått i mål, men som så gärna sprang med mig i alla fall. Hon sa något om att hon kunde visa vägen, men jag sprang ju före henne, så det fungerade ju inte så bra. När jag var på väg tillbaka till mål mötte jag Isabell, som just sprang ut på sista sträckan. 

Sekunden efter att jag hade passerat mållinjen kom Johanna fram och gratulerade mig. Jag hade tydligen slått henne. Hon hade fastnat på sista ölen. Det trodde jag aldrig. Hon hade ju varit långt före mig. Men det visade sig att jag hade kommit så bra som andra bästa tjej efter Anna och som nia totalt tror jag. 

Efter att vi sprungit och några av oss hade varit nere vid slottsskogsvallen och duschat blev det  grillning.


Cocktailtomater är gott!


Glada segrare!

  
Pentonen, behöver jag säga mer?

Efteråt var det efterfest hos Camilla. Men efter att jag, Emelie och Pentonen hade gått (Pentonen cyklade) till Wavrinskys Plats kom vi fram till att det var nog smartare att åka hem. Så vi gick ner till Chalmers och sen åkte vi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0