Startkablar någon?

I fredags var det inte riktigt min dag. Allt tycktes vara emot mig. Det hela började när jag skulle kopiera sittningshäften. Det blev pappersstopp i kopiatorn inte mindre än 6 gånger. En utav gångerna fick jag ringa efter vaktmästaren som fick lösa det hela åt mig. Men de andra gångerna löste jag det hela själv. Allt kan lösas med lite våld. Inte sant?

Jag gav mig efter detta av upp till studs och hämtade ut nycklarna. Sprang på Linn från filosofspexet där.

Härnäst skulle jag bege mig hem till Emma för att hämta hennes bil och åka och tömma förrådet och handla alkohol till lördagens sittning. Jag hoppade av stockholmsgatan och ska gå uppför kullen till Emmas hus. Men vad händer. Jo jag går fel och börjar irra omkring. Jag ringer Emma, men det är upptaget. Jag fortsätter att ringa, men det är upptaget hela tiden och sen dör batteriet i min mobil. Typiskt! Plötsligt inser jag att jag har kommit tillbaka till hållplatsen igen. jag har gått i en cirkel. Så det är bara att börja om från början i jakten efter Emmas hus. Och den här gången lyckades jag hitta rätt. Men jag hade fått tillbringa mycket mer tid i regnet än vad jag hade planerat. Turligt nog hade Emma en gammal mobil liggande som jag fick låna och stoppa i mitt sim-kort i.

Jag körde ner till studs, där jag började packa bilen full med pant. My dök upp efter en liten stund. Och när vi tömt förrådet bar det av till axfood för pantning. Sen var nästa anhalt återigen Emma, där jag bytte ut My mot Karro. Sen bar det av till systemet. Vi insåg att vi inte hade tillräckligt med pengar med oss för allt vi skulle köpa, så vi köpte bara en del av det. Och efter att ha stuvat in det i bilen insåg vi att det andra inte hade fått plats heller så vi skulle få ta en sväng till.

Så vi började med att åka till studs och lasta av allt, sen åkte vi ner till systemet på avenyn, det låg ju närmast. Jag tog ut pengar och sen gick vi in och handlade. När vi sen skulle åka därifrån ville bilen inte starta. Vi försökte jättemånga gånger och testade med allt allt allt, som kunde påverka varför bilen inte startade. Vi ringde Emma och hon gissade att det kunde vara batteriet som var dött. Så jag och Karro började leta startkablar. Men det kan jag meddela att det finns inte en bil i hela göteborg som har startkablar. Inte ens taxibilarna. Efter att vi hade letat och ringt runt i strax över en timme har fyra personer anslutit sig till oss; Emma och hennes pojkvän, Tilly och Oscar som ska ha filmkväll med Karro. Vi kommer fram till att vi ska försöka putta igång bilen. Så jag får sätta mig bakom ratten, medan de andra börjar putta. Och grym som jag är får jag igång bilen.

Jag och Emma åker upp till studs och lastar ur. Vi låter motorn gå under tiden, då vi inte vågar stänga av den. Men när vi ska åka därifrån dör den igen. Som tur är ordnar matnatsex något på studs denna kväll, så det är folk där. Jågutt som står ute och röker är snäll och hjälper oss att putta igång bilen igen. Nu åker vi hem till mig och lämnar av mig, sen kör Emma hem igen.

Jag skulle ha varit på K6s sittning som började kl 19, men jag var efter alla dessa incidenter inte hemma förrän strax före nio. Så jag ringer till Niklas och frågar om det är någon idé att jag kommer. Men de har tydligen bara ätit förrätt så han tycker helt klart att jag ska dyka upp. Sagt och gjort. Jag lyckades hinna med att äta både varmrätt och efterrätt. Gott gott. Och lite gyckel och sånger med förstås. Så dagen fick ett riktigt trevligt slut trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0