Norrlandssittning

I lördags smällde det. Dagen var inne. Det skulle bli norrlandssittning. En minnesvärd sådan. 

Jag, asparna, Emma och Linda satte igång att pynta i lokalen vid klockan tre. Och när klockan började närma sig sju såg lokalen riktigt norrländsk ut, med granar, älghorn och skidor på väggen, bomullssnö över hela bardisken och lite mysig belysning. Jag höll på att blanda fördrinkar när de första gästerna började anlända. Mary var först på plats, tätt följd av Jågutt. Eftersom Jågutt hade anmält sig först dagen innan så följde jag med ut och såg till så att vi fick alla uppgifter vi behövde till redovisningen. Och vem dyker upp då om inte Långben. Han har ju inte anmält sig alls. Dock är jag alldeles för snäll för att neka honom. Så jag skällde lite på honom, sen fick även han komma in och få sig en fördrink. 

Snart hade lokalen fyllts och det var dags att börja sittningen. Måste berömma Emma och asparna för den underbart goda maten. Vi hade ju ordnat med en liten quiztävling med. Självfallet norrlandstema på den. Vinnarna fick varsin drink i på en skida fastlimmade plastglas. Gyckel blev det också i mängder. Asparnas gyckel var mycket fyndigt. Självfallet Bella som låg bakom det. 

När sittningen var slut fortsatte festen. Faust dök upp, och lite annat folk med. Fick hur mycket kramar som helst av allt och alla. Mycket trevlig kväll. 

När vi slutligen stängde och det var dags att städa, var alla fortfarande på mycket gott humör. Det sjöngs och dansades igenom städningen. 

Efter att ha lastat Lindas bil full, så knödde vi in alla som bodde i kortedalaområdet, så körde jag hem. Enda gången det är smidigt med bil i göteborg är vid fyratiden på natten, för då är det ingen trafik ute och man har gatorna för sig själv. Inga köer med andra ord, och man kan uppnå samma hastighet som spårvagnarna.

Det var dock upp tidigt dagen efter som gällde. Vi skulle ju göra städkoll och gå och panta alla burkar. Men det gick mycket smidigt. Vi var klara med allt innan det ens hade gått en timme. Resten av dagen ägnades åt att räkna pengar, slapp framför tvn och plugg.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0