21 är ingen ålder...

I onsdags went IR volleyboll. Bästa publiksporten någonsin tror jag, eftersom till och med spelarna på plan med jämna mellanrum vek sig av skratt. Efter att ha insett att jag inte hade spelat volleyboll sedan högstadiet var det ingen förvåning att jag inte var något proffs. Och vår nyinköpta stenhårda boll gjorde inte saken mycket bättre. Det låga taket var också en bidragande orsak till frustation. Men serva det kunde jag i alla fall fortfarande.

Trots alla dessa motsägande fakta så hade vi väldigt kul. Ni skulle ha varit där och sett Eriks springservar, Pärs humör och Viktors Time out. Det bästa var dock att efter timeouten insåg vi att allt de hade gjort var att sno vår taktik, som Jesper låg bakom. Pär sa dock efter fem minuter: Vi spelar ju precis som förut. Vi har ju inte ändrat någonting. 

Maggan fyllde år denna dag och bjöd därför på middag, vin och trevlig tjejkväll.  

Brädspelskvällar är något som Niklas brukar anordna med jämna mellanrum på pedagogen. Igår var en sådan kväll. Och för första gången var jag ledig och kunde delta på detta trevliga arrangemang. Vi spelade först ett roligt "ändra historien"-spel som jag vann båda gånger. Sen blev det Settlers, där det gällde att bygga hus, städer och vägar med mera. Sist körde vi rubrikspelet scoop. delvis med mina nypåhittade regler där det gäller att lägga så långa rubriker som möjligt. Man får inte lov att avsluta dem.


Vi spelar Settlers.


Jag är blå. Visst har jag byggt en lång och fin väg.


Scoop!


Här är några av våra rubriker.

Jag och Emma ägde på fotbollen idag. Jesper var målvakt, och jag lyckades ta bollen av honom, uppe vid mål, och har sedan nästan fri väg fram till målet. Emma är där så jag kan passa henne och hon skjuter mål! Shit, vad vi är bra! Ja, det var dagens träning det i korta drag.

Har hjälpt Loppan att flytta tvättmaskin och torktumlare från hisingen till hennes hem i studiegången. Det var minst sagt ett äventyr, men ett roligt och trevligt sådant. Dessa maskiner var ju inte direkt de lättaste på jordklotet, så det blev till att hugga i.

Efteråt var planen från början gasquen, där jag skulle ha spanat in en trippeldejt, om det inte vore för att två av tjejerna inte kunde närvara och den tredje inte var jättesugen på att närvara. Det slutade med att jag fastnade hemma hos Loppan, där hon jag och Fabian satt och spelade TP. Och om ni någonsin skulle undra vad kvinnan svarade när mannen sa: "21 är ingen ålder, det är ett kortspel." Så är svaret: "Det är skitgubbe med."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0