Vilse i verkligheten

Haha.. hittade en gammal dikt som jag skrev för åratal sen: Läs, tolka, gör vad ni vill.  

Vilse i verkligheten
Inget mönster i min realitet

Ingen ork eller intensitet

Ensam i en stor folksamling

Dömd att vara laglig brottsling

Ingen väg  går därifrån

Ingen ondska kommer utifrån

Fastnat i ett nät av verklighet

Sanningen ej längre en hemlighet

Kan ej nå till kartans mål

Oförmögen att följa kompassens nål

Någon annan hann dit före mej

Att passera går nu ej

Blott en får tillträde

Döden mutas ej med schackbräde


Kommentarer
Postat av: grekeken

ja du.. att tolka den var inte lätt..

men när jag väl gjorde det så var det väldigt bra..

=P pöss

2008-11-06 @ 14:43:59
URL: http://zouzouna.blogg.se/
Postat av: Therese

Haha.. får man vet vad du kom fram till?? Kom inte ens ihåg att jag hade skrivit den när jag hittade den.. =)

2008-11-06 @ 19:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0