Ögonkontakt

Jag har suttit och läst i princip hela dagen. Hemtentafrågerna börjar klarna mer och mer. Jag mötte upp med Maggan på handels (eller vi träffades redan på spårvagnen dit, men planen var att träffas på handels) vid kvart över 9 i morse. Sen har vi suttit i bibliotekets lässal, med avbrott för korta pauser emellanåt. Vid halv fyra höll jag på att somna i boken och insåg att det var dags att ta några timmars paus ifrån den. Så jag åkte hem.

Vid sjutiden gav jag mig dock ut igen. Körde mitt effektiva spårvagnsplugg. Det innebär att jag sätter mig på en 6:a och åker runt hela stan tills jag slutligen befinner mig i brunnsparken (efter ca 50 minuter) då vänder jag och åker tillbaka. Hela tiden sitter jag och läser. Väldigt effektivt!

Bröt mönstret idag för att läsa ut kapitlet. Så jag hoppade av vid Hjalmar brantingsplatsen istället. Tog sen femman tillbaka till brunnsparken, där jag satt bakom killen med dreads och oavsiktligt som hastigast fick ögokontakt med den söta killen längst bak. Skyndade mig dock att vända bort blicken. Vill ju inte att han ska få några konstiga idéer.

I brunnsparken mötte jag skrämmande lik kille från högstadietiden. Undrar fortfarande om det kan ha varit han, vars namn jag omöjligen kan komma på nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0