Tårögd under tal

Igår var det "grande finale", slutet på nollningen. Det var finsittning på Kvibergs Kantin som gällde. Jag började dagen med att slänga in en snabb maskin i tvätten, och så fort den var klar bar det av ner till pedagogen, för att kopiera upp finsittningshäften. Sen satt jag och vikte och häftade 95 häften. Det tog sin tid och jag hann tröttna på det både en och två gånger.

Hem för att duscha och byta om. Jag hade ju erbjudit mig att ställa upp och servera på finsittningen för att vi skulle få ett billigare pris på maten för nollorna, så det var inga finkläder i år utan det var jobbarkläder som gällde.
 
Vi samlades på Kvibergs Kantin kl 16. Jag, Christian och Cajsa var först på plats av oss som skulle hjälpa till med serveringen, så vi började hjälpa till att duka upp. När det var klart var det väldigt lugnt och inte något direkt att göra, så jag och Christian försökte få micken att funka. Efter många om och men insåg vi att det var glapp i kontakten.

Vid sjutiden började nollorna och phaddrarna anlända. Och där var dem, alla mina underbara nollor. Så underbart att se att det var så många av dem där. Jag kunde inte komma på en enda som saknades. Också var ju mina underbara medphaddrar Alex, Henning och Harry där förstås. Det blev kramkalas utan dess like. 

Tyvärr blev inte bordsplaceringen som jag hade önskat, så jag fick inte servera mina MVG:are. Men jag fick servera Linda, Max och Josefin och deras nollor istället. 

En liten incident inträffade inte så långt in på sittningen. En nolla som uppenbarligen hade förfestat lite för mycket spydde ner både sig själv och bordet. Så jag och My fick ta ut och tvätta av henne. Turligt nog hade jag ju Lindas bil till mitt befogande denna kväll, så vi kunde skjutsa hem tjejen snabbt och smidigt för att sedan återvända till sittningen i tid till att servera varmrätten. 

När vi hade serverat varmrätten var det dags för oss att få i oss lite mat vi med. Men just då hörde jag något som fick mig att rusa ut i sittningslokalen igen. Min underbara nolla Bella skulle hålla tal. Det är tradition att två nollor utses, en tjej och en kille  för att hålla tal till det andra könet. Och min lilla Bella hade blivit utsedd bland 2-300 nollor. Fatta att man är stolt över henne. Och vilket tal sen. Det var det bästa jag hört på alla de finsittningar jag varit på. Jag blev tårögd. Shit, trodde inte att jag var så blödig


Min underbara Bella

Prisutdelningar för de olika momenten under nollningen pågick under hela kvällen. Alex fick pris för årets spya. Och vi i MVG tog hem både fjäskpriset och uppdragspriset. Uppdragspriset har min grupp vunnit 4 av 5 gånger nu under alla de nollningarna jag varit med på. Jag undrar jag vad det kan bero på. Harry gav mig i alla fall alldeles för mycket cred. Han borde ta åt sig lite av äran själv. Det är ju för sjutton ett teamwork det här.

Traditionsenligt kallades alla phaddrar upp och fick en ros, vilken jag glömde men men. Som Niklas hade utlovat fick jag nu sjunga kalmarevisan. Och shit, var nog den bästa kalmarevisa jag någonsin kört. Vi i MVG hade lagt in en liten hemlig sista vers. Så på den var det bara vi som sjöng förstås, och den slutade vi med att ge gudphaddrarna var sin ros. 

När middagen var över frågade de på Kvibergs Kantin vem det var som var bartender. Ryktet hade tydligen gått.  Och jo det var ju jag. Så jag fastnade i baren resten av kvällen. Bartendern som stod där först hann visa mig var allt fanns typ innan han skulle gå och sen fick jag visa en annan som jobbar där som ordinarie. Lite lustigt. Det var jag som hade bäst koll i baren. 

Men ägaren tog mitt nummer igår, och det lustiga är att han har redan ringt mig och frågat om jag kunde hjälpa till på ett bröllop idag då en av deras tjejer hade blivit sjuk. Dessvärre är jag redan uppbokad idag. Ska jobba på Scandic. Så jag fick tyvärr tacka nej.
 
Jag skulle köra hem Linda och DJ-utrustningen till henne var planen efter stängning. Men hon ville på efterfest med sina nollor först och i och med att jag knappt inte hade hunnit träffa mina stack jag hem till Henning där större delen av dem befann sig. 

Slutligen var det dock dags att bege sig hemmåt. Eller hem och hem, efter att vi hade agerat taxi åt en nolla ut till Eketrägatan, körde jag och Linda hem till henne i Utby, så sov jag över där. 

Idag tog vi bilen till masthuggstorget för att lämna tillbaka DJ-utrustningen som vi hyrt där. Efter det blev det hem till Kortedala och lilla Flamie, och nu ska jag snart bege mig till Scandic för att jobba.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0