Nollning och annat kul

Jag har ju äntligen fått min dator, och den är underbart bra! Har konstaterat att jag behöver inte ha bredband, jag surfar ju ändå bara på grannens trådlösa nätverk =).

Lång tid har gått sedan jag senast skrev. Mycket har hänt. Framförallt har jag börjat skolan igen, och det har inneburit att jag har haft  fullt upp med nollning, vilket har varit underbart roligt. Tror att den här nollningen kan ha varit den bästa jag upplevt. Jag har fått extrajobb på Scanic Europa och kan för övrigt numera kalla mig bartender.

Jag tänkte som så att en bild säger ju mer än tusen ord, så bilderna ska få hjälpa mig att berätta.

Jag och Alex gjorde ett litet collage över oss phaddrar och nollorna. I min grupp var, förutom jag, Alex, Henning och Harry phaddrar. Och jag måste säga att det kunde inte ha blivit en bättre kombination. Vi har funkat jättebra ihop och haft jättekul hela tiden.

Aktiivitet 1 (Måndag 1/9): Vi började med traditionell stadskamp, vilket innebar att vi vandrade runt mellan olika stationer i Göteborg där de stationsansvariga hade gjort iordning olika tävlingar åt oss. På kvällen tog vi oss efter en mellanlandning hos David på Chezzan till Gasquen på Chalmers som var fylld till max, vilket nog inte inträffar allt för ofta. 


På stadskamp.

Aktivitet 2 (Torsdag 4/9): Det var pubrunda, något som jag tyvärr missade, då jag jobbade på Scandic denna kväll. Men jag passade på att möta upp nollorna på Henriksberg efteråt då jag hade slutat. Riktigt trevligt ställe. Jag har inte varit där förut.


Niklas, som tillsammans med Anna och Agge har varit gudphaddrar denna nollning, och min nolla Johanna som fyllde år.

Aktivitet 3 (Söndag 7/9): Det skulle ha varit picknick i slottsskogen, men då molnen hängde tunga på förmiddagen, flyttade vi in det på Chez Amis för att inte riskera att få en regnskur över oss. SU hade ordnat en tävling där det gällde att knäcka ledtrådar för att sen komma på ett lösenord. Vårt lag var klart bäst på att knäcka ledtrådarna, men dessvärre kom vi först fram till fel lösenord, så vi trodde att vi var klara, men kom senare på att det kunde bli en annan sak. Under ledtrådslösningen förväxlades jag med författaren till Da Vinci-koden-böckerna, Dan Brown, eftersom jag knäckte flertalet av ledtrådarna.

Alktivitet 4 (Måndag 8/9): Jag och Harry mötte upp med nollorna för att lösa lite uppdrag. Bland annat agerade vi gatumusikanter i nordstan och åkte rulltrappa. 





På kvällen var  vi på At the Gates sista spelning i Göteborg någonsin på Trädgårn. Det var grymt bra. 

    

Aktivitet 5 (Onsdag 10/9): Dags för discobowling och Hicka. Jag inledde med en Strike på bowlingen kan ju meddelas, men nu låter jag bilderna tala om resten.

                                

Synd dock att jag missade Sveriges match. Kim gjorde ju mål! Vilket han för övrigt har gjort i 2 av 3 landskamper nu sen Lagerbäck lade om spelsystemet och lät Kim vara med i startelvan.   

Aktivitet 6 (Fredag 12/9): Vi hade övningssittning i en lokal ute vid Backa kyrkogata. Vi var 4 nollningsgrupper som hade det ihop. Jag och Alex var toastmastrar. Grymt bra övningssittning, med massa gyckel och annat kul. Jag hade fixat lite tävlingar också.
 
                                       

Söndagen den 14, alltså i söndags skulle jag, Linda och Maria springa DM-kavle dock var Maria sjuk, så det blev bara jag och Linda. Men efter att Linda hade sprungit Marias sträcka också. Jag bommade lite för mycket på min sträcka för att hinna med att följa med på hennes också, så skulle vi ha tagit silver om vi hade varit godkända vill säga. Man får ju inte springa mer än en sträcka egentligen.


Linda laddar upp inför första sträckan.

Aktivitet 7 (Måndag 15/9): Det var maskeradbrännboll i slottsskogen som stod på schemat, och vårt lag hade ju kommit på det bästa temat att klä ut oss till. Vi var snögubbar och frusna män som söker kärlek. Alex och Harry var de frusna männen som självfallet var just så frusna för att de umgicks med oss andra som var snögubbar. Det gick riktigt bra för oss. Vi tog oss till semifinal, vilken vi skulle ha vunnit iomed att vi brände ut det andra laget, men sen hade någon missat att vi skulle runda ett träd, så vi fick avdrag för det. Illa illa.

                                       

Aktivitet 8 (Onsdag17/9): Det var igår det. Vi hade reosvisning av alla uppdragen, något som vi har löst hur bra som helst. Vi har verkligen varit duktiga i år och jag hoppas att vi vinner

Imorgon har vi finsittning. Men jag ska hjälpa till att servera då, så jag kommer inte att vara med på själva sittningen. Anledningen till att jag ställde upp på detta var naturligtvis att vi skulle få ett billigare pris på biljetterna. Och då det har slått rekord och kommer hela 160 stycken på sittningen imorgon hoppas jag att det blir riktigt bra!


 

Kommentarer
Postat av: Greken

haha hej du.. fin fin sammanfattning utav nollningen.. kan du inte skriva lite om Jasså oxå?? tihi pöss

2008-09-18 @ 21:21:35
URL: http://zouzouna.blogg.se/
Postat av: Therese

Om jasså.. räcker det inte att du är med på kort menar du =)

2008-09-19 @ 14:20:20
Postat av: Rebecka

Härliga bilder ! :)

2008-09-19 @ 14:23:25
URL: http://blondiiebecka.blogg.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och RÖSTA på mig och LÄNKA till mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-19 @ 14:23:49
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Syrran

Du hittade verkligen ingen mindre bild.. s Låter i alla fall som att det är som det ska där nere i götet... fullt upp !! =) Kram kram

2008-09-19 @ 21:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0