Håkan och bryggeriet

Jag sitter på spårvagnen på väg till Liseberg för att se Håkan. Ska möta Mia och hennes kompis när jag kommer fram. Då helt plötsligt tycker jag mig känna igen någon som går på vagnen, och sen en till och även den efter det. Och där går hela nollningsgrupp 4 på. Och gissa vart de är på väg? Till Håkan såklart! Så jag tar sällskap med dem.



Jag och Mia försöker x antal gånger nå varandra, och hitta varandra, men bland de tusentals personer som var på Liseberg var det ingen enkel sak. Så till slut ger vi upp och jag tänker att jag kan leta upp henne efteråt. Men när jag sen ringer har de redan stuckit till järntorget, så jag bestämmer mig för att haka på grupp 4 till mellanfest hos Lena.

Så jag och Alexandra som har tappat bort de andra i mängden, tar en promenad till Svingeln där Lena bor. De andra är redan där, och vi sätter igång och leker ordlekar och annat. När det sen är dags att dra ner till stan kommer vi efter mycket om och men överrens om att gå till Bryggeriet.


Asparna på spårvagnen till bryggeriet.
 
På bryggeriet blir det dans, dans, dans fram på småtimmarna. Med stans minsta dansgolv blev det en aning trångt, men i övrigt kunde man inte klaga. Ett fint litet avbrott i hemtentaskrivandet!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0