På besök i grannstaden i öster

Lördag morgon strax före tio anlände jag till centralstationen för att hitta mina medresenärer till grannstaden i öster, dvs Borås. Bella var den första att dyka upp, och strax därpå hittade vi även Elin, Niklas kompis kanadensaren Fred och Emelie. Och strax före bussen skulle gå kom även Niklas springande.

Det var en överfull buss 100 som lämnade Nils Eriksson-terminalen, där vi hade många stående passagerare, Illa illa att det inte fanns någon extrabuss tyckte vi. Jag underhöll mig under resan med att läsa Gotlänningarnas sångbok, som Niklas hade fått när han var på AG i våras.

Väl framme i Borås hade jag ingen större koll på vart vi egentligen skulle, men Bella fick guida oss till kårhuset till att börja med. Jag anade nämligen att vi borde kunna hitta någon som kunde visa oss rätt där. Och mycket riktigt, det gjorde vi. Vi fick vägbeskrivning till parken där de andra var och lekte lekar. Så med P6-låten på högsta volym gjorde vi en mycket fin entre. 

Första personen som kommer springandes och hälsar är ingen annan än Sebastian från min gamla hemtrakt. Nu visste jag iofs att han skulle vara där, med tanke på att han hade berättat det sist vi träffades. Men det var i alla fall roligt att se honom. Han skulle sen komma att hänga med oss hela dagen i princip, för vi är ju så trevliga!

Efter att ha kollat på lite lekar och umgåtts med trevligt folk ett tag kände jag och Elin att det var dags att få något i magen, så vi gick ner till stan och gick in på första bästa pizzeria. Och den pizzerian kan vi verkligen kalla första BÄSTA. Jättegoda pizzor!


På Pizzerian.

Eftersom vi inte hade anmält oss, utan mest bara var på dagsbesök, så kunde vi ju inte gå på sittningen. Istället hade vi vår egen sittning tillsammans med Matnatsex. Jag var toastmaster! Mycket lyckad och rolig spontansittning måste jag säga. Skåne hade förresten dykt upp nu, och även vår asp Johanna. Så vi hade blivit fler p6are på plats i Borås.

Vi lärde asparna att Capza. (För folk som inte är insatta i studentvärlden är detta en lek där man försöker kasta kapsyler i plastglas i stort sett). Sen var det dags att bege sig in på kårpuben och dansa med de andra som hade varit på sittning. Vi tog nattbussen hem till Göteborg efter en mycket trevlig dagsvisit i Borås.    


Jag och Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0