Tentor

Så har jag äntligen skrivit klart tenta nummer två för dagen och skickat in. Nu återstår det bara att se om några veckor hur det har gått för mig. Jag kände mig mycket mer nöjd med filmtentan, då litteraturtentan blev väldigt ihopstressad på slutet, eftersom jag fick syn på att den var tvungen att vara inlämnad senast kl 17. Detta hade jag inte lagt märke till tidigare, vilket gjorde att jag in i det sista satt och skrev så att tangenterna glödde. Jag hann inte ens läsa igenom den innan jag skickade in den, och märkte i efterhand att jag har glömt att sätta dit mitt namn. Jag hoppas att man inte blir underkänd för en sådan sak. 

Jag är duktig på att skjuta upp saker och ting till sista sekund. Jag har inte gjort annat idag, än att äga mig åt mina tentor. Dock var det svåra med litteraturtentan att jag hade material för att skriva 20 sidor, men man skulle bara skriva fem. Det var så svårt att på den komprimerade ytan få med allt som man ville belysa. Det gällde att hålla sig kortfattat, samtidigt som man analyserade. Att göra några djupare analyser gav dock utrymmet knappt någon plats för. 

Det var riktigt tomt i skolan idag, och jag störde mig på att biblioteket stängde redan 14.30, när det vanligtvis inte stänger förrän fyra timmar senare. Det är väl ingen helgdag idag. Illa tycker jag. Men det var bara att förflytta sig ut i cafeterian. Skolan var helt folktom när jag gav mig av hemåt strax efter att jag hade mailat in tenta nummer ett. 

Det känns som att jag har slängt pengar i sjön. Pengar som jag egentligen knappt har. För vad blir en fjällenresa med en skadad fot? Gör jag då inte bättre nytta genom att stanna hemma och gå i skolan? Alltid ska jag övermannas av denna dåliga timeing.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0