Väntan

2 veckor och tre dagar. Så längesen var det jag senast skrev här. De har ändrat design. Allt är mindre och mer pluttigt. Jag är sjuk och har varit det i lite mer än en vecka nu. Men jag har fått pencilin, så jag mår bättre. På Tvn går melodifestivalen i repris. Markoolio gör melodifestivalsdebut, som sångare. Han ser ut som en smörsångare

Jag var i Halmstad i helgen. Kanske inte jättesmart när man är sjuk, men resan var ju redan betald, så egentligen var det ju bara att åka med. Och när man inte riktigt mådde bra i halsen kväll nummer två, fanns hjälp att få i halstabletter med bedövande effekt, och sen var luftmadrassen väldigt lockande. Så dit tog jag tillflykten. Fredagen var bättre. Satt och pratade med någon hela natten för att hans röst påminde om någon annan, och för att hostan hindrade mig från att sova. Hade glömt hostmedicinen hemma.

Men då jag kom hem igår var jag tydligen eftersökt av polisen. Och de hade gjort inbrott i min lägenhet, bytt ut låset efteråt, så mina nycklar passade inte. Jag kom inte in i mitt eget hem. Så det var bara att bege sig till polisstationen, och där skulle en lång väntan följa. För mina nycklar befann sig med en polis som var fast i Nödinge. Ödets ironi. Så jag spenderade ett par timmar på en bänk på polisstationen. Inte jätteunderhållande. Och anledningen?  Batteriet på min mobil hade dött. Så mamma trodde att jag låg dödssjuk i min lägenhet utan hjälp, när jag inte svarade. men så var ju inte fallet. Det hade hunnit bli mörkt ute, innan polisen dök upp med mina nycklar. Då fick jag äntligen gå hem.   

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så det var därför du blev tagen av polisen!

Tur man kan hitta viktig info i din blogg...

2009-02-16 @ 23:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0