RISKabelt läsande

Det var brädspelskväll igår och jag, Tommy och Emmi spelade världens långvarigaste RISK-omgång. Det pågick i en evighet kändes det som innan Emmi slutligen tog kommandot och erövrade hela världen med sina gula arméer. Får dock nämnas att de svarta arméerna (det vill säga mina arméer) länge hade både Syd- och Nordamerika, och nästan hela Europa med. Skandinavien (eller Scandinavium som jag mest sa, vilket framkallade skrattanfall hos Emmi) var ett omkrigat område. Det bytte ägare lika ofta som vi bytte lojalitet mot varandra.

Jag tror att Jesper inte tror att jag klarar av att leva mitt liv på egen hand. Han ifrågasätter alltid mina uppdykanden numera, och undrar om jag inte borde befinna mig någon annanstans.

Jag har lånat kurslitteratur av min lärare. Det är bra saker det. Har även kommit över en bok till på biblioteket, och stora chanser finns att jag hittar ännu en saknad nere på pedagogens bibliotek sen. Sen skulle jag även få låna en bok av Agge. och jag har suttit och läst 60 sidor i ett referensexemplar av en bok på biblioteket idag, så det börjar gå framåt med mina 23 böcker kurslitteratur eller vad det nu är. Mer än 20 är det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0