Cykel

Idag har jag uträttat stordåd. Jag bestämde mig nämligen för att ta cykeln de 3-4 kilometrarna till SKF, på väg till träningen, och lämna in den på lagning eftersom det inte kommer att inträffa att jag lagar den själv har jag kommit fram till. För jag har inga verktyg och ingen aning om hur jag ska göra. När jag var framme så sa cykelkillen att var det bara punktering så kunde han fixa det på direkten. Så det gjorde han och han skruvade ju loss hela hjulet, och jag lovar att jag hade aldrig fått ordning på det med kedjan sen, så det var som sagt lika bra att jag gick dit. Men i alla fall så hade jag ganska så snart en fungerande cykel och bråttom till träningen. Så det blev bara att kasta sig på sadeln och trampa iväg ner till Katrinelundsgymnasiet.

Efter fotbollen cyklade jag iväg till järntorget där jag träffade Mia, så gick vi och tog en fika. Det var trevligt. Längesen jag träffade henne fastän att vi bor i samma stad. Lite dåligt av oss.

Sen bar det hemåt igen. Lite kallt om fingrarna, för jag hade inga vantar. Något att tänka på tills imorgon.
 
Inte ett ord. Ingenting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0