Något saknas

Det har varit en rörig, men helt okej dag på VFU:n idag. Tretimmarslektioner med bara en och samma sak att göra är inget de flesta högstadieelever klarar av, men men. Jag tyckte att de gjorde ett bra jobb i alla fall. 

Stör mig på en utskrift som inte alls blev så skarp och tydlig som jag hade hoppats på.   

En säkring gick förut. Större delen lägenheten blev svart, bara ljuset på toan och i köket som fungerade. Dock visade det sig vara enkelt fixat. Bara en spak som behövde tas upp så var det ljus i lägenheten igen. Men min klockradio står fortfarande och blinkar påminnande här.

Jag var halvt på väg till Chalmers pubrunda förut, men ändrade mig i sista sekund och stannade hemma istället. Orkade inte gå ut ikväll. Sen ska man ju tidigt till skolan imorgon med. Dock kommer det nog vara tomt där imorgon, eftersom eleverna har studiedag.

Vet inte om jag ibland engagerar mig för mycket i saker och ting.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Men det vet jag att du gör, engagerar dig för mycket alltså. Du skrev inget om att jag fick hjälpa dig med säkringen, jag är ju tydligen tekniskt lagd. Hur mår du Helen? Jag mår bra.

2009-03-19 @ 22:48:54
Postat av: Helen i Rabbalshede

Hej May! Livet har väl varit enklare men det rullar på. Väldigt fort dessutom. Det hade jag ingen aning om att du var teknisk. Det är inte jag men om något händer så kan jag ju ringa till någon av er 2.

Therese: Det tokiga med engagemang är att man vet oftast inte om det är för mycket eller för lite förrän efteråt. Att försöka vara lagom är en svår balansgång. Det viktigaste är att Du mår bra.Var rädd om dig. Kram till er båda

2009-03-20 @ 18:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0