Here you come again

Förtrollad. Otillräcklig. Tunghäftad. Undvikande. Suktande. Bortkommen. Skygg. Försökande. Försiktig. Hemlighetsfull. Uppslukad. Okoncentrerad. Skissande. Avlägsen. Blickande. Drömmande.

Log, jo det gjorde jag nog. Med hela ansiktet, och säkert kroppen med. Men var det så konstigt? Tredje gången gillt, sägs det ju och jag lyckades ju till sist. Eller lyckades är väl en diskussionspunkt förstås. Men när jag kom in i stora hörsalen så får det erkännas att jag hade ett leende på mina läppar. Även om jag inte hade lyckats säga något smart, så hade jag i alla fall sagt något.

Jostein Gaarder var på besök i skolan idag. Riktigt roligt att lyssna på honom och det är ju tur att man har en norsk vän sen ett och ett halvt år tillbaka. Det gör ju att man förstår språket så mycket bättre. Så det var inte svårt att följa honom när han pratade. Dock har jag fortfarande ett kortleksmysterium kvar som han inte kunde ge mig något svar på.

Ser i syne. Varför, varför förföljer du mig?

Hörde följande låt på TV igår, och var tvungen att leta upp den: Here you come again 

Kommentarer
Postat av: Syrran

Imponerande va du skriver här nuförtiden... =) Men bara roligt så jag kan fördriva några minuter av mina ensamna kvällar =)

2009-03-05 @ 18:18:14
Postat av: Therese

Ensamma? Har inte du fullt hus?? Och både katter och hund dessutom.. du förvirrar mig =)

2009-03-05 @ 22:31:24
Postat av: Syrran

Jo.. så sett är jag ju inte ensam... men när dom stora tjejerna sover och Rebecca ligger här i babygymet så känner jag mig rätt ensam.. jag har ju ingen att prata med om man säger så.. Å Ebba önskar jag att jag kunde gå ut med en sväng om kvällarna...men jag kan ju inte lämna barnen.. =( Men det kommer väl en tid då jag sen kan det med.. =)

2009-03-05 @ 23:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0