Orustkavlen och dop

Igår tog jag tåget till Uddevalla, där jag blev upphämtad av Mats, Emil och Sune. Sen bar det av till Orust för kavle. Det var många lag i vår klass, men den stora tävlingen var ju familjetävlingen. Jag och Emil sprag ihop, och Mats och Sune. Jag sprang första sträckan mot Mats. Och ovan i oienteringen, då jag inte har orienterat sen O-ringen förra året så blev det självfallet en miss till första kontrollen. Hade lite för bråttom och lyssnade inte till mina egna instinkter, vilket man ju alltid borde. Så där trodde jag redan att spelet var förlorat. Men vid fjärde kontrollen fick jag syn på Mats, och han hade passerat kontrollen. Så jag knep den före honom och satte av emot femman. På väg dit blev jag naturligtvis omsprungen av honom, då min kondition ännu inte är något att skryta om, men nu hade jag ju i alla fall kontakt igen efter min miss. Gjorde en mindre miss på vägvalet till sexan, medan Mats gjorde en grövre miss på vägvalet till sjuan. Så i mål var jag bara en minut efter honom när jag växlade över till Emil.

Emil hade ju snart hunnit upp Sune och de sprang ihop under banan och kom in samtidigt. Så var det då dags för min andra sträcka. Den här var kortare, men jag lyckades strula till det i orienteringen istället. Andra kontrollen läste jag tokfel på, fast att den egentligen var enkel. Så där la jag ett par minuter. Och fjärde kontrollen var jag på väg i helt rätt riktning då jag fick för mig att jag borde nog haka på alla de andra i min klass som sprang åt vänster, och fel. Illa, illa. Så när jag växlade över till Emil den här gången, låg vi en bra bit efter. 

Men Sunes osäkerhet i orienteringen gjorde att Emil snart hade hunnit ikapp sin yngre bror. De följdes åt ända tills de skulle till näst sista. Sune missade den på kartan, tog sista kontrollen och sprang i mål. Jag trodde att Emil aldrig hade hunnit ikapp honom, när Sune kom springandes ensam emot målet. Men sen fick jag höra att han hade glömt bort att ta nästsista kontrollen. Och strax därefter sprang Emil i mål, och segern gick ju alltså till oss då. Totalt blev vi femma i klassen. Inte så tokigt.

På kvällen skulle Mats elda, så vi passade på att grilla korv. Riktigt mysigt.



Idag har min yngsta systerdotter Rebecca blivit döpt. Jag fick stå med framme i kyrkan då jag är hennes fadder. Min stora insats blev att hålla dopljuset. Efteråt blev det smörgåstårta och tårta i församlingshemmet.

 
Linda och Rebecca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0