Dansa ner i ån

Igår var det full rulle. Först var det VFU förstås. Första lektionen hade de muntligt nationellt prov. Till en början kom eleverna efter en stund lite ifrån ämnet och började diskutera vad "spunk" var för något. Men på ämne nummer två kom det fram riktigt intressanta diskussioner. Min handledare var tvungen att åka hem för vård av sjukt barn efter denna lektion så jag och Klara fick vikariera på eftermiddagslektionen. Vi började lektionen med lite muntliga övningar. Alla fick en lapp med orealistiska frågor sen fick de försöka besvara frågan så gott det gick. Efter det fick de fortsätta att skriva på sina bokredovisningar.

Jag lyckades till min glädje hinna in till stan i tid att hinna till träningen. Tror ni inte då att vad som möter mig är en tom idrottshall, eftersom träningen tydligen var inställd. Och jag som har längtat så efter att börja träna igen. Så där står jag ombytt i en tom idrottshall och funderar på om jag ska skita i det hela, byta om och dra. Men det vill jag inte. Jag är jättesugen på att träna. Därför gör jag detta. Jag började med lite intervallövningar och styrketräning. Sen byggde jag upp en hinderbana. Med tidtagarur på mobilen triggade jag mig själv till snabbare och snabbare tider på min hinderbana. Belöningen för min duktiga träning fick jag i dag i form av träningsvärk i muskler som jag normalt inte tränar.

Härnäst begav jag mig till Tintin för ett möte med Emelie. Vi var produktiva vi, blev många nya låttexter, och bara så ni vet så ska vi dansa ner i ån. När batteriet på min dator dog åkte vi hem till Emelie och färgade hennes hår, vilket inte var något lätt projekt. Frisören som färgade det rött senast visste vad han gjorde, för den färgen ville envist stanna kvar i hennes hår och det var bara utväxten som färgades som den skulle. Men det blev ganska coolt ändå. 

idag har jag fått ledigt av min handledare eftersom hon bara har tyska och ska sitta i möten halva dagen. så jag tänkte ta tillfället i akt och städa lite nu. Känner att det finns behov av det.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0