Rotar i mina skrivbordslådor

Jag ville skriva något intressant, något läsvärt, så jag letade inspiration i mina skrivbordslådor. Det gick inget vidare. Det enda jag hittade där var mina gamla svartvita kort från fotokursen, en absolut-drinklista och en storytidning där det fanns en formel för en magisk sommar. Dock såg jag ett av fotona med andra ögon än tidigare, och kanske är den där formeln vad som behövs för att min sommar ska vara överlevbar.


Fick inte skannern att fungera, så jag använde kameran, men måste säga att originalet är bättre.


Jag undrar om det finns någon som tror på sådant.

För att hitta nya vägar måste man först gå vilse, eller titta lite noggrannare på enirokartan innan man ger sig av. Jag hade inte levt upp till det sista av de två alternativen, vilket gjorde att jag och Perelli fick en rejäl sökande omvägstur när vi skulle leta upp spåret vi skulle springa. Först var vi till höger om spåret och sen var vi till vänster om det. Slutligen hittade vi det dock, så nu kan vi vägen dit tills nästa gång.

Det snöar ute. Vädret är tydligen emot mig. Men cykeln går bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0