Jokern

Vad är egentligen meningen med livet? Ja, det kan man ju fråga sig. Jag håller på att läsa Spelkortsmysteriet, och det är en hel del filosofiska frågor som tas upp där. Den ger en något att tänka på, samtidigt som det är en grymt välskriven berättelse. På torsdag ska författaren till denna bok, Jostein Gaarder (han har även skrivit Sofies världkomma på besök till oss i  skolan. Det ska bli riktigt kul.

Imorgon ska jag ge mig ut i jobbsökardjungeln. Måste bara skriva CV, vilket jag tycker är jättesvårt. Har svårt att specificera varför jag är så bra som jag är. Det är lättare att visa det i praktiken än att skriva ner det på ett papper. Det blir av någon anledning inte lika övertygande.    

Att inte rätta någon, då personen i fråga har fel, är det att ljuga?

Kanske har jag bara försökt att förverkliga fantasier, eller så var det bara ännu ett plåster på mitt oläkta sår.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu börjar du närma dig de stora frågorna där var och en får bestämma svaren. Det finns inget givet svar nämligen. Du kommer att hitta meningen, var så säker. Den som söker han ska finna. Intet nytt under solen. Ska ni inte läsa bibeln också? Kram

2009-03-02 @ 08:27:50
Postat av: Anonym

Att ljuga är att inte fråga efter ett nummer som man egentligen ville ha...



http://www.youtube.com/watch?v=ZRG1tWQN6e8&feature=related

2009-03-02 @ 11:39:52
Postat av: Therese

Nix, bibeln blir det inte i denna kursen i alla fall, och tur är nog det, för det vet jag inte hur vi skulle ha hunnit med.

2009-03-02 @ 23:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0