Det är vad jag tänker minnas

Flashbacks från en dimmig natt
Sikten skymdes av tårar och svek
Men det ögonen såg
Det var det enda de ville se
Ville jag prata?
Jag behövde inte säga något
Det var okej
Du torkade bort tårarna

Minnen från försvunna år
Tankarna på annat håll
Filtrerat och logiskt
Du fick mig på benen igen
Jag var din kontaktannons
och din största beundrare
När jag blir stor
då vill jag bli som du

Somnade mitt i ett sms
På samma mobil som kvällen innan mött väggen
Ett sms som är en lägereld inom mig
Ett sms som jag aldrig ska radera
Det är vad jag tänker minnas
Glömmer resten framför romantisk komedi
Förälskar mig i filmens huvudrollsinnehavare
Dock är han gift och har tre barn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0