5 och en halv timme med Shane Dawson

Jag har nu suttit och tittat på Shane Dawson på youtube i 5 och en halv timme. Ja, du läste rätt, 5 och en halv timme! Okej, tänker du. Hon skrev detta inlägg kl 9 på morgonen, betyder det att hon gick upp halv fyra för att titta på Shane? Både ja och nej. Jag gick upp halv fyra, eftersom jag ännu inte hade somnat. Kunde inte sova. Och inser att det är inget kul på TV, så vad gör jag. Jo jag letar upp en spellista med bara Shane Dawson på youtube och ser på alla klippen. Och när jag har tagit mig igenom 35 videor, då ger jag mig på en ny spellista, med andra klipp från samma underbara person. 

En normal (ursäkta mig, jag menar kaffedrickande) människa skulle nu ta sig en termos kaffe eller två, eller proppa i sig ett tiotal koffeintabletter, och sen klara sig igenom den här dagen. Men då jag inte är en normal (ursäkta mig, jag menar kaffedrickande) människa kommer jag inte göra det. Nej istället kommer jag att dricka alldeles för mycket te, så att jag får springa på toa stup i kvarten, äta upp allt julgodis jag har kvar för att få mig ett par välbehövliga sockerkickar. Sen ska jag försöka plugga på min tenta. Jag ska ge mig själv Youtubeförbud, för uppenbarligen försvinner all min pluggtid där. 

Så varför inte istället försöka lägga sig och sova några timmar och plugga när jag vaknar? Nej, för jag har insett att det är meningslöst att ligga och vrida sig i timtal, och önska att man kunde bryta av ryggraden eller åtminstone evakuera den från kroppen. Nej, det är dumt att förstöra nästa natt också, för imorgon måste jag vara på hugget, för då har jag bara en dag kvar till tenta! Och om jag stannar uppe hela dagen nu kommer jag säkerligen vara så trött ikväll att jag stupar i säng ikväll och somnar innan huvudet har hunnit nå huvudkudden.

Frågan är bara hur jag ska ta mig igenom den här dagen med dessa skakande ben och ryckande fingrar. Känns som om jag är speedad fast tvärtom (inte för att jag vet hur det känns, men jag gissar vilt). Men egentligen är jag bara övertrött. Ledsen för detta. Lovar att skriva bättre nästa gång. Fast då kanske det blir på engelska. Efter 5 och en halv timme med Shane har jag börjat tänka på engelska. Jag höll faktiskt nästan på att skriva det här på engelska, men ändrade mig i sista sekund.

Ps. Hade detta varit Youtube hade jag nu bett er ge mig 5 stjärnor för att ni tycker om mig fastän att jag ibland skriver dåliga inlägg (men mestadels för att ni gillar att jag nämner Shane så mycket i detta inlägg). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0