Misstag och felpassningar

Måste säga att jag blev lite besviken när jag satte mig ner och såg semifinalen mellan Holland och Uruguay. Trots ett slutresultat på 3-2 hade jag förväntat mig att se två mer övertygande lag. Nu var resultatet snarare ett resultat av misstag och felpassningar. Första halvleken slutade 1-1 efter två långskott. Det första stod Hollands lagkapten van Bronckhorst för genom ett mycket snyggt placerat skott i högra krysset. Uruguys mål gjordes av målfarliga Diego Forlán som därmed gjorde sitt fjärde mål i VM.

Andra halvlek startade ungefär på precis samma sätt som hela första halvleken hade sett ut. Men sen hände det någonting. Sneijder lade in 2-1 för Holland, från en situation där han nog egentligen var offside. Han gjorde därmed sitt femte VM-mål och delar skytteligaledningen med David Villa. Efter det vaknade Holland till och det dröjde inte länge innan 3-1 målet kom. Den här gången var det Robben som nickade in det.

Uruguay kämpade och till slut fick de utdelning. En frispark, där de gjorde en kortvariant som Pereira kunde sätta. 3-2 var ställningen och det var 2 minuter kvar att spela. Under dessa två minuter, som snarare blev tre, hände en hel del. Bland annat var en kameraman ute på plan. Men trots bra försök blev det inget 3-3. Holland till final och Uruguay får chansen att slåss om en tredjeplats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0