Portugal besegrat, nu väntar Paraguay

Anledningen till att jag läser Metro istället för bohusläningen är att när man idag slår upp sportdelen i Bohusläningen kan man där läsa om hur stackars Japan förlorade på straffar mot Paraguay medans det inte står ett ord om att Spanien slog ut Portugal. När man istället slår upp sportdelen i Metro så möts man av en halvsidesbild på Villa taget efter att han har gjort 1-0-målet mot Portugal och en halvsidesartikel om matchen mellan Spanien och Portugal. Så valet är inte så svårt.

Jag såg matchen I Kungshamn med min morfar. Han satt och väntade på att Portugals nummer 7, Ronaldo, skulle komma igång, medan jag satt och kollade när Spaniens nummer 7, David Villa, lade in det ena skottet efter det andra och slutligen också gjorde mål. Morfar ville ha 1-1 för spänningens skull, men jag var extremt nöjd med 1-0, kunde tänka mig 2-0, men inte åt andra hållet. Och det slutade ju 1-0 och Spanien är i kvartsfinal. Och till min glädje är det inte Brasilien de möter utan Paraguay. Får ursäkta mitt senaste inlägg, läste fel i det knepigaste gjorda spelschema jag sett. Den matchen går i alla fall på lördag kl 20.30. Så missa inte det!

Villa gjorde för övrigt sitt fjärde mål i VM nu och ligger i delad ledning i VMs skytteliga med Robert Vittek och Gonzalo Higuain. Och vad gäller bollinnehavet per match så leder Spanien på 60,25% före Argentina som har 57,75% och Brasilien har 57%.

I övrigt lider jag med Yuichi Komano. Han måste må skitdåligt. Tänk er att vara skulden till en missad kvartsfinal. Usch, jag skulle inte vilja vara i hans kläder nu.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0